8 клас

Компетентністні завдання для 8 класу

Задача розрахована на 2 академічні години.
В задачі  учень працює на першому уроці в програмному середовищі табличного процесора, на другому уроці в програмному середовище редактора презентацій.

Задача. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, Хмельницький — Львів, Хмельницький — Одеса, та моделі машини, наприклад Toyota Prius 1.8. Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. Створити презентацію із результатами досліджень та висновками.

 Вказівки до виконання
1.              Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
2.              Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
3.              Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
4.              Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
5.              Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші:
o  вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну;
o  кількість квитків та їхні ціни;
o  розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі:
o  автомобілем;
o  купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці.
6.              Вказати, яку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів.
7.              Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі.
8.              Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
9.              Описати, які програми використано для виконання завдань?

Критерії оцінювання виконання завдання
·                 Учень зрозумів умову завдання — учень приступив до виконання завдання, визначив дані необхідні для розв'язання задачі — 1 бал.
·                 Учень вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку — вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані — 2 бали.
·                 Учень вміє здійснювати пошук в Інтернеті — вказано правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей — 1 бал.
·                 Учень вміє створювати електронні таблиці — створено правильну електронну таблицю для даних щодо подорожі автомобілем та щодо подорожі потягом — 2 бали.
·                 Учень вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату — правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати — 1 бал.
·                 Учень вміє знаходити стратегію розв'язування задачі — визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення обґрунтування — 2 бали.
·                 Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання — вірно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо подорожі — 2 бали.
·                 Учень правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1 бал.
VІI. Критерії аналізу підсумкового документу
— по 2 бали за кожний пункт:
·                 учень уміє структурувати потрібні дані для пошуку розв'язку — потрібні дані подано у вигляді, легкому для сприйняття й аналізу;
·                 учень пояснює критерії добору даних і результатів — вказано чіткі критерії добору результатів;
·                 подано наочну форму порівняння результатів — тип діаграми відповідає завданню;
·                 структуровано документ з метою підвищення переконливості висновків — презентація містить правильний зміст, чітку, логічну структуру, посилання на Інтернет ресурси;
·                 документ оформлено акуратно та з дотриманням усіх вимог до нього — вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка, слайди презентації не перевантажено матеріалом);
·                 враховано особливість призначення презентації — мова, грамотність, логічність побудови.

Задача. Вашим батькам терміново потрібно внести кошти за платіжкою.
Для економії часу доцільно до філіалу Ощадбанку прийти з готовим платіжним документом, тому вони звертаються до вас по допомогу створити документ у домашніх умовах. Засобами текстового редактора створіть електронний бланк квитанції за зразком та роздрукуйте його у подвійному екземплярі.

Задача. Після проведення автомобільних аукціонів у десяти містах дані про продаж були подані у вигляді таблиці: №з/п; Місто; Дата; Сума продажу в євро; Кількість покупців.

Розрахувати:
1.    Загальну суму продажів.
2.    Загальну кількість покупців.
3.    У кожному місті організаторам треба сплатити 15 % від суми продажів. Обчислити це значення в євро та в національній валюті України (курс валюти задайте в окремій комірці, а у формулі використайте посилання на абсолютну адресу цієї комірки). Результати подайте у вигляді електронної таблиці, використавши умову задачі та додавши стовпці.

Дані до таблиці вводяться довільні. Таблиця повинна бути належним чином оформлена, мати заголовок та назву. Дані кожної комірки повинні бути відформатовані. У разі змін даних перерахунок має виконуватися автоматично.

ВИМОГИ ЩОДО СТРУКТУРИ, ЗМІСТУ Й  ОФОРМЛЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
   Вимоги щодо структури та змісту навчального матеріалу:     • викладайте матеріал стисло, з максимальною інформативністю тексту;
     • використовуйте слова і скорочення, уже знайомі учню;
     • слідкуйте за відсутністю нагромадження, чітким порядком у всьому;
     • ретельно структуруйте інформацію;
     • використовуйте короткі та змістовні заголовки, марковані та нумеровані списки;
     • важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) подавайте крупним та виділеним шрифтом і розташовуйте у лівому верхньому куті екрана;
     • другорядну інформацію бажано вміщувати внизу сторінки;
     • кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац;
     • головну ідею абзацу викладайте в першому рядку абзацу;
     • використовуйте табличні форми запису інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації важливих фактів, щоб подати матеріал компактно і наочно;
     • графіка має органічно доповнювати текст;
     • пояснення треба розташовувати якнайближче до ілюстрацій, з якими вони мають одночасно з'являтися на екрані;
     • необхідно ретельно продумати інструкції до виконання завдань: їх чіткість, лаконічність, однозначність;
     • використовуйте емоційний фон (художня проза запам'ятовується краще, ніж спеціальні тексти, а вірші - краще, ніж проза);
     • всю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок;
     • продуктивність навчання зростає, якщо одночасно діють зоровий і слуховий канали сприйняття інформації (в зарубіжній літературі це явище називають принципом модальності). Тому рекомендується там, де це можливо, використовувати для тексту і графічних зображень звуковий супровід. Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить 15 %, зорового - 25 %, а їх одночасне залучення до процесу навчання підвищує ефективність сприйняття до 65 %.
Вимоги щодо врахування фізіологічних особливостей людини у сприйнятті кольорів і форм:   • стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (у порядку спадання інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий);
   • дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений);
   • нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий;
   • поєднання двох кольорів — кольору знака і кольору фону — суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні);
   • найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;
   • кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;
   • будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує ефективність сприйняття інформації;
   • чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює підсвідомість, вони швидко запам'ятовуються;
   • будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;
   • підключення у вигляді фонового супроводу звуків (пісень, мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.
   Увага! Людина може одночасно запам‘ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
Додаткові вимоги до змісту презентації (за Д. Льюїсом):   • кожен слайд має відображати одну думку;
   • текст має складатися з коротких слів та простих речень;
   • рядок має містити 6—8 слів;
   • всього на слайді має бути 6—8 рядків;
   • загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;
   • дієслова мають бути в одній часовій формі;
   • заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні засади слайда;
   • у заголовках мають бути і великі, і малі літери (а не тільки великі);
   • слайди мають бути не надто яскравими — зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації;
   • кількість блоків інформації під час відображення статистичних да¬них на одному слайді має бути не більше чотирьох;
   • підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;
   • всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий